Εκπαιδευτικό υλικό


γατα

ΚΟΥΦΟΝΗΣΙ

goglelg

 

χαρτμ

 

2015-05-02 10 31_39-Έγγραφο1 - Microsoft Word Starter

 

onepartanalytik

 

analytdyo

 

 

2015-05-03 08 49_29-Έγγραφο1 - Microsoft Word Starter

 

 

 

 

 

 

 

Μαγνήτες •PDF• •Εκτύπωση• •E-mail•
Νήπια
••Τετάρτη•, 12 •Μάρτιος• 2014 13:27•

Σήμερα, χάλασε ένα από τα ψαράκια του επιτραπέζιου παιχνιδιού "ψαράδες".Σκόπιμα το άφησα μέσα και επέμενα να προσπαθήσουν να το πιάσουν."Δεν γίνεται κυρία ,χάλασε." "Εξηγήστε μου τι εννοείτε,εγώ το βλέπω μια χαρά." "Δεν κολλάει στο μαγνητάκι,έσπασε το σιδεράκι"

ψαραδεςμαγνητες

Μαγνητίτης , έτσι ονόμασε ο Θαλής ο Μελήσιος το πέτρωμα που έχει την ιδιότητα να έλκει σιδερένια αντικείμενα,είναι φυσικός μαγνήτης και είναι χημική ένωση σιδήρου και οξυγόνου.Ο άνθρωπος μπορεί και κατασκευάζει μόνιμους μαγνήτες από χάλυβα ή ειδικά κράματα λεγόμενα μαγνητικά κράματα.Οι μόνιμοι μαγνήτες έχουν συνήθως σχήμα ράβδου ή πετάλλου ή μαγνητικής βελόνας.

      μαγνητίτης     μονιμοιμαγνητες 

Πήραμε λοιπόν τους μαγνήτες μας και παίξαμε..Στην πρώτη φάση το κάθε παιδί πήρε δύο μαγνήτες και παρατήρησε πως άλλες φορές οι δύο μαγνήτες "έλκονται " και άλλες "απωθούνται".Μιλήσαμε έτσι για τους δύο πόλους που έχει ο κάθε μαγνήτης...και μάθαμε τις λέξεις "έλκονται" "απωθούνται"


απωθούνται


Τα παιδιά ανά δύο ,έπρεπε να πάρουν τη σωστή θέση ανάλογα με τη λέξη που άκουγαν από τους συμμαθητές τους :"έλκονται " ή  "απωθούνται".Για να γίνει πιο δύσκολο γράψαμε τις λέξεις σε κάρτες και το ζευγάρι έπρεπε να "διαβάσει" τη λέξη και να πάρει τη σωστή θέση      

      έλκον1  απωθ1

      έλκον2  απωθ2

                                       και με δαχτυλήθρες!

      elkontai2  apvuoyntaioima

Στη δεύτερη φάση πήραμε αντικείμενα και δοκιμάσαμε ποια από αυτά  "έλκει " ο μαγνήτης και ποια όχι

magnhtizo1

        magnhtizo2  magnhtizo3

Στην τρίτη φάση ,πήραμε χαρτί και μολύβι και γράφαμε ποια αντικείμενα "έλκει" ο μαγνήτης και ποια όχι

φασηγ1

       φασηγ2  φασηγ4

       φασηγ5  φασηγ6

Συμπεράσματα:

  • υπάρχουν διάφορα είδη μαγνητών (ραβδόμορφοι,πεταλοειδής,κυλινδρικοί)
  • όλοι οι μαγνήτες έχουν δύο πόλους
  • οι ομώνυμοι πόλοι απωθούνται και οι ετερώνυμοι πόλοι έλκονται
  • οι μαγνήτες, ασκούν ελκτικές ή απωστικές δυνάμεις σε άλλα υλικά
  • οι μαγνήτες έλκουν μόνο αντικείμενα που περιέχουν σιδερομαγνητικά υλικά
  • οι μαγνήτες δεν έλκουν ούτε απωθούν χαρτιά , ξύλα , πλαστικά , όσπρια
  • έλκουν τα χαλκώχρωμα κέρματα, όχι όμως τα χρυσόχρωμα

Κάναμε και άλλες  ασκήσεις...και εκεί είδαμε την πυξίδα!

Η πυξίδα (compass) (από την αρχαία ελληνική λέξη πυξίς - ίδος, που αρχικά σημαίνει ξύλινο κουτί) ή κοινώς μπούσουλας (από την ιταλική λέξη bussola) είναι όργανο με το οποίο επιτυγχάνεται ο προσανατολισμός του χρήστη, δείχνοντάς του την κατεύθυνση του Βορρά. Ιδιαίτερα όμως στη ναυσιπλοΐα αποτελεί το σημαντικότερο "ναυτιλιακό βοήθημα" με το οποίο μετρούνται και πραγματοποιούνται οι πορείες των πλοίων.

(κάνε κλικ στην πυξίδα)

pyjida

     pyjidazygaria    magnhtewooi

Φτιάξε τη δική σου πυξίδα

pyjidaaaaa

Τι χρειάζεσαι:

Ένα ποτήρι γεμάτο με νερό.

Ένα μικρό κομμάτι φελλό, σαν λεπτή φέτα.

Ένα μαγνήτη ή ένα μάλλινο ύφασμα.

Μία βελόνα.

Πώς θα τη φτιάξεις:

Βάλε το φελλό μέσα στο ποτήρι με το νερό, έτσι, ώστε να επιπλέει.

Μαγνήτισε τη βελόνα, τρίβοντάς την επάνω στο μαγνήτη ή στο μάλλινο ύφασμα.

Βάλε τη βελόνα επάνω στο φελλό.

Θα παρατηρήσεις ότι η βελόνα σιγά -σιγά θα γυρίσει και θα δείχνει συνέχεια προς την ίδια κατεύθυνση! Μπορείς, αν θέλεις, με τα δάκτυλά σου να γυρίσεις το φελλό προς άλλη κατεύθυνση και να τον αφήσεις εκεί: Η βελόνα θα γυρίσει και θα πάρει πάλι την ίδια κατεύθυνση!

Γιατί συμβαίνει αυτό:

Όταν η βελόνα μαγνητίζεται, τότε το άκρο της, έτσι όπως έχει τοποθετηθεί (όταν σταματήσει να γυρίζει), δείχνει πάντα το Βορρά: Λειτουργεί ακριβώς όπως και η κανονική πυξίδα!

Φτιάχνω και γω ένα μαγνήτη!

Πήραμε δύο καρφιτσάκια είδαμε πως δεν έλκει το ένα το άλλο.Τρίψαμε ένα από τα δύο με ένα μαγνήτη και το πλησιάσαμε στο άλλο καρφιτσάκι και...ενώθηκαν.Ο μαγνήτης αυτός είναι προσωρινός,δηλαδή μετά από λίγη ώρα το καρφτσάκι χάνει τις "μαγικές" του δυνάμεις.

φτιαχνομα1

         φτιαχνομα2  φτιαχνωμα3

 

Ένα ατύχημα μας οδήγησε σε μια διαπίστωση!

         ατυχημα1   ατυχημα2

         ατυχημα3   ατυχημα4

Μαγικά κόλπα!

Πήρα ένα κόκκινο χαρτόνι,δυο αστέρια(το ένα είχε κολλημένο από κάτω έναν μαγνήτη) και έναν μαγνήτη.Έδωσα στα παιδιά να κρατούν το χαρτόνι,έβαλα επάνω το αστέρι με το μαγνήτη , πήρα τον άλλο μαγνήτη και τον κρατούσα κάτω από το χαρτόνι.Μετακινούσα τον μαγνήτη αστέρι,πότε στο βορρά,πότε στο  νότο ...δίχως να το αγγίζω.Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!Ήθελαν να το κάνουν μόνα τους.Το δέχτηκα,αλλά έκανα μια ζαβολιά, τους έδωσα το αστέρι που δεν είχε μαγνήτη στο κάτω μέρος!Φυσικά ,όσο κι αν προσπαθούσαν δεν τα κατάφερναν.Κάπου κάπου,αντικαθιστούσα με τρόπο το αστέρι με το δικό μου ,ώσπου κατάλαβαν το ..μυστικό του κόλπου και επιτέλους δίχως δυσκολία ταξίδευψαν το αστεράκι στα τέσσερα σημεία του ορίζοντα...

ματζικ1

         μαντζικ2   αματχικ3

         μαντζικ5   μαννττζζικ

Συμπέρασμα :Το μαγνητικό πεδίο διαπερνάει τα διάφορα υλικά

Τι είναι το μαγνητικό πεδίο;

Είδαμε στο διαδίκτυο το μαγνητικό πεδίο

       magnhtiko pedio1  magnhtiko pedio 3

       magnhtiko pedio5  magnhtikopedio2

Μαγνητικό πεδίο ονομάζεται γενικά ο χώρος μέσα στον οποίο παρατηρούνται μαγνητικές δυνάμεις.Το μαγνητικό πεδίο περιβάλει τον μαγνήτη και χαρακτηρίζεται ασθενές ή ισχυρό

Δοκιμάσαμε να κάνουνε το ίδιο,αλλά αντί για χαρτί χρησιμοποιήσαμε το τραπεζάκι.Ο μαγνήτης δεν κατάφερε να μετακινήσει το αστέρι,γιατί ήταν μικρός.Το μαγνητικό του πεδίο είναι "ασθενές".Είδαμε όμως ένα βιντεάκι όπου ο μαγνήτης ,που ήταν πολύ μεγαλύτερος από τον δικό μας, μετακινούσε ένα φλυτζάνι!

Το παιχνίδι συνεχίστηκε με ένα cd, που δεν το χρησιμοποιούμε και το αστεράκι που κάνει κύκλους στη φορά των δεικτών του ρολογιού. Ο μαγνήτης μας τα κατάφερε!

φοραδρ1

          φοδρολο2  φοραδρ4

Πείραμα

Υλικά: μαγνήτης - καρφίτσες

Πιστεύετε πως ο μαγνήτης έλκει τις καρφίτσες  από οποιαδήποτε απόσταση;

Υποθέσεις...  Δοκιμές και μετά ...

          μαμκρια   μακοντα

Συμπέρασμα: Ο μαγνήτης δεν έλκει τις καρφίτσες αν είναι μακριά

 

Ζωγραφιά με τη βοήθεια ενός ... μαγνήτη!

μπατμανπυροσβ

Υλικά:χαρτίΑ4,τέμπερα(κόκκινη&μαύρη),καρφιά(ρινίσματα σιδήρου αν έχουμε είναι προτιμότερα),μαγνήτη.

Περιγραφή:Εκμεταλευόμαστε την ιδιότητα του μαγνήτη-το μαγνητικό πεδίο διαπερνά διάφορα υλικά-Βάζουμε λίγο χρώμα πάνω στο χαρτί,ρίχνουμε τα καρφάκια στο χρώμα και τοποθετούμε τον μαγνήτη κάτω από το χαρτί.Τον μετακινούμε και αυτός παρασύρει τα καρφάκια που είναι μες το χρώμα όπου εμείς θέλουμε.(Δεν είναι και πολύ εύκολο ειδικά αν το χρώμα είναι πολύ πηχτό και ο μαγνήτης μικρός)

       μπαττης  μαγνηζογραφια

       μπογιαμα  μπατμμαγνητης


Στην καθημερινή ζωή, οι μαγνήτες χρησιμοποιούνται για:

  • Να μαζεύουμε σιδερένια αντικείμενα (βελόνες, καρφίτσες, συνδετήρες...)
  • Να κρατάμε σε επαφή δυο αντικείμενα (κλείσιμο ντουλαπιών, κλείσιμο της πόρτας του ψυγείου...)
  • Να στηρίζουμε αντικείμενα σε κατακόρυφο (σιδερένιο) υποστήριγμα (ντοκουμέντα σε μαγνητικό πίνακα, κομμάτια παζλ για τον τοίχο, διακόσμηση, μαγνητικά γράμματα...)
  • Να προσανατολιζόμαστε (μαγνητική βελόνα)
  • Την κατασκευή διαφόρων ηλεκτρικών συσκευών."

Ψυχοκινητικό παιχνίδι για την αυλή: Οι πόλοι του μαγνήτη.

Εξηγούμε στα παιδιά πως θα παίξουμε ένα παιχνίδι.Θα γίνουμε ο καθένας ένας από τους δύο πόλους ενός μαγνήτη,στην πραγματικότητα δεν υπάρχει μαγνήτης με έναν πόλο,αλλά στο παιχνίδι εμείς θα πούμε πως υπάρχει, παιχνίδι είναι κάνουμε ότι φανταζόμαστε...

Τα παιδιά γίνονται βόρειοι και νότιοι πόλοι μαγνητών φορώντας στο κεφάλι τους κόκκινο ή μπλε στεφάνι.Κινούνται στην τάξη με τη μουσική και χωρίς να ακουμπούν τα παιδιά τους ίδιου χρώματος το ένα το άλλο. Όταν η μουσική σταματά κάθε παιδί έλκεται από ένα άλλο με αντίθετο πόλο.

      ayliapv1  ayliarv2

      ayliap3  ayliar4

παραλλαγή

Τα παιδιά φορούν γάντια μιας χρήσεως (το ένα το βάφουμε κόκκινο το άλλο μπλε-είναι οι δύο πόλοι).Τα παιδιά τρέχουν και όταν σταματήσει η μουσική πρέπει να ακουμπήσουν το χέρι κάποιου παιδιού με το αντίθετο χρώμα (το μπλε χέρι με κάποιο κόκκινο χέρι)ή το ένα χέρι με το άλλο.

α φάση

Δύο παιδιά θα είναι μαγνήτες.Ο κάθε μαγνήτης έχει δύο πόλους .Πόλοι θα είναι τα δύ χεράκια.Το ένα ο Βτο άλλο ο Ν.Φορέσαμε τα γάντια.Δύο κορίτσια βάφουν τα γάντια ,η μία με κόκκινο ή άλλη με μπλε.Τα κόκκινα απωθούνται τα μπλε απωθούνται ,ένα μπλε έλκει ή έλκεται από ένα κόκκινο.

       bafma1  bafma2

       bafma3  bafma4

β φάση

Όλα τα παιδιά φορούν από ένα γάντι.Τρέχουμε.'Οταν σταματά η μουσική ψάχνουμε να βρούμε ένα χεράκι για να ενωθούμε.Αν συναντηθούν χεράκια ίδιου χρώματος ,δεν ενώνονται.

       ganti1  ganti2

       ganti4  gantaki3

       gantaki6  ganti6

                                        Συναισθηματική αγωγή

Προέκταση του θέματος -και σχετικό με τα "συναισθήματα" που δουλεύουμε - είναι ότι οι άνθρωποι και πόσο μάλλον τα παιδιά δεν μπορούν να είναι φίλοι με όλους.

Eυτυχώς στην τάξη μας είμαστε όλοι ξεχωριστοί - διαφορετικοί και έτσι μπορούμε να έλκουμε και να ελκόμαστε. Αν είμασταν όλοι 'ίδιοι"...τι θα γινόταν ;

Η ζωή είναι ωραία ,γιατί υπάρχουν πολλά διαφορετικά χρώματα,πολλά διαφορετικά λουλούδια, πολλά διαφορετικά ζωάκια,πολλά διαφορετικά νησιά ,πολλά διαφορετικά φρούτα,πολλά διαφορετικά γλυκά...πολλοί διαφορετικοί άνθρωποι...(τελειωμό δεν είχαν οι ιδέες των παιδιών)

Είμαστε πολλοί τυχεροί , μπορούμε να  ταιριάζουμε μεταξύ μας όχι με ...όλους!"Ταιριάζω",δε σημαίνει είμαι ίδιος με τον άλλον,αλλά συμπληρώνω τον άλλον και αυτός συμπληρώνει εμένα.

Όλοι οι άνθρωποι δεν μπορούμε να είμαστε φίλοι με όλους, αλλά πάντα υπάρχει κάποιος ξεχωριστός για μας!

Είμαστε διαφορετικοί ,γι αυτό κολλάμε μεταξύ μας και είμαστε μια ωραία παρέα.










 

•Τελευταία Ενημέρωση στις ••Τρίτη•, 01 •Δεκέμβριος• 2015 10:28••
 
 

σψηγρ 1     

yahoo.gr

rain

bubbl

aerostato

quizle

ssssccccra

2015-11-03 20 50_34-Κοινότητα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Αιγαίου_ Είσοδος στο δικτυακό τόπο