Αποχαιρετήσαμε το Φθινόπωρο
και καλωσορίσαμε το Χειμώνα
Τι ξέρω για το χειμώνα ; Τι θέλω να μάθω; Ετοιμάσαμε το πρόγραμμά μας !Αυτή τη βδομάδα θα μιλήσουμε για τον καιρό του χειμώνα , τα καιρικά φαινόμενα της εποχής και τον κύκλο του νερού.Τις δύο επόμενες με τα ήθη και τα έθιμα των Χριστουγέννων , της Πρωτοχρονιάς και των Φώτων και φυσικά με τη γιορτή μας!!! Φυσικά ο στολισμός του δέντρου θα γίνει από ...σήμερα!
μαζί με τα παιδιά διαβάσαμε την κάρτα
Η φθινοπωρινή διακόσμηση δίνει τη θέση της στη χειμερινή. Πρωταγωνιστής το χριστουγεννιάτικο δέντρο.
επειδή το ωραίο δέντρο που μας χάρισε η κ.Ευαγγελία είναι μεγάλο και δεν έχουμε στολίδια συζητήσαμε το πρόβλημά μας ,τα παιδιά πρότειναν:
να αγοράσουμε /να φέρουμε στολίδια από το σπίτι/να φτιάξουμε τα δικά μας στολίδια
αυτή τη βδομάδα κάνουμε διάφορες χειροτεχνίες για τη διακόσμηση της τάξης (στολίδια από κεσεδάκια γιαούρτι,από χαρτί ,από πηλό ,από κάστανα και χρυσόσκονη )
από μανταλάκια και χρυσόσκονη
φτιάξαμε νέα γωνιά βιβλιοθήκης δίπλα στο δέντρο
που έγινε η αγαπημένη γωνιά
φτιάξαμε νιφάδες για να στολίσουμε την τάξη
και η συζήτηση οδηγήθηκε στον κύκλο του νερού,το χιόνι τους χιονάνθρωπους
Πώς σχηματίζονται οι σταγόνες της βροχής;
Τα σύννεφα περιέχουν υδρατμούς και σταγονίδια τα οποία είναι πολύ μικρά για να πέσουν ως κατακρημνίσματα αλλά ταυτόχρονα είναι αρκετά μεγάλα ώστε να σχηματίζουν ορατά σύννεφα. Το νερό συνεχώς εξατμίζεται και συμπυκνώνεται στον αέρα. Το περισσότερο νερό που συμπυκνώνεται στα σύννεφα δεν πέφτει διότι υποστηρίζεται από ανοδικά ρεύματα αέρα. Για να προκληθούν κατακρημνίσματα, τα μικροσκοπικά σταγονίδια πρέπει να συνενωθούν για να σχηματίσουν σταγόνες αρκετά μεγάλες και βαριές ώστε να πέσουν υπό την επίδραση βαρύτητας. Για να σχηματιστεί μια σταγόνα βροχής πρέπει να συνενωθούν εκατομμύρια σταγονίδια ενός σύννεφου.
τι είναι το χαλάζι; (ψάξαμε στο διαδίκτυο - ιστοεξερεύνηση - και...)
και διαβάσαμε την ιστορία του Σταγονούλη
μεταμορφωθήκαμε σε "Σταγονούληδες"
την αναδιηγηθήκαμε με τη βοήθεια των εικόνων
βρήκαμε παροιμίες για το νερό
γράψαμε και προσπαθήσαμε να διαβάσουμε.Ήρθε όμως ο σκανταλιάρης ο ....Μαντακούκος και άρχισε να "κλέβει" γραμματάκια ή να αλλάζει τη σερά των γραμμάτων και τα έκανε όλα...μαντάρα!!!
προσπαθούμε να διαβάσουμε το ηλεκτρονικό βιβλίο
διαβάσαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου "το ποταμάκι"
μετρώ - συμπληρώνω τους αριθμούς και στη δική μου νιφάδα
"το ταξίδι μιας σταγόνας" περιγράφω το ταξίδι της σταγόνας χρησιμοποιώντας και τις λέξεις :εξατμίζει - συμπυκνώνονται - βροχόπτωση - συγκέντρωση
διαβάζω και μαθαίνω το ποίημα - το χορεύω (μουσική : η μικρή Ελένη)
συμπληρώνω τα κενά
με τις κάρτες εικόνες και μετά με τις λέξεις
διαβάσαμε το παραμύθι και μας άρεσαν ιδιαίτερα κάποιες σκηνές...
παίζω με τα γράμματα της λέξης "ΧΙΟΝΙ' και μετά κολλώ μανταλάκι στην πίσω πλευρά και διακοσμώ την κουρτίνα
τι ξέρω για το νερό,τι θέλω να μάθω ,τι μπορώ να κάνω
Επισκεφτήκαμε την τοποθεσία του Παριανού μέσω του GOOGLE Εarth. Είδαμε που είναι η αφαλάτωση.Πόσοι "δρόμοι"υπάρχουν για να φτάσουμε;Τους σχεδιάσαμε.Άραγε ποιος είναι ο πιο σύντομος;Με την δυνατότητα που μας δίνει το πρόγραμμα Google Earth είδαμε πως η πιο σύντομη διαδρομή είναι η πράσινη,αυτή ακολουθήσαμε.
και αποφασίσαμε παρόλο που είναι μακριά να δούμε το έργο της αφαλάτωσης.Ξεκινήσαμε...
στο δρόμο που πηγαίναμε είδαμε τα απορριμματοφόρα της κοινότητας ,διαβάσαμε ...
είδαμε τις αγελάδες του Γιώργου και θυμηθήκαμε το ποίημα της "καλής αγελάδας"
ανεβήκαμε ανηφόρες κατεβήκαμε κατηφόρες,ώσπου τελικά φτάσαμε καταϊδρωμένοι στην τοποθεσία του Παριανού όπου μας περίμενε ο Πρόεδρος,για να μας ενημερώσει για τη σπουδαιότητα του έργου της αφαλάτωσης στο νησί μας
όταν γυρίσαμε ,αφού ξεκουραστήκαμε ,είδαμε
εμείς πώς μπορούμε να βοηθήσουμε το νησί μας;Τα παιδιά είπαν:
Τα παιδιά έφεραν από τη βιβλιοθήκη το βιβλίο
διαβάσαμε τα βιβλία του ΚΠΕ Καλαμάτας
ετοιμάσαμε τα κομμάτια για τα ημερολόγιά μας που φέτος θα τα κάνουμε απόγευμα μαζί με τις μανούλες.
μετράμε - κατηγοροποιούμε - συγκρίνουμε - κάνουμε τόσα όσα - πόσα ακόμα πρέπει να κάνω (μαθηματικά)
και η καταρρακτώδης βροχή ,ήρθε και μας προκαλούσε να τη δούμε....
Προσπάθησε να διαβάσεις τις λέξεις.Ξέρεις τι σημαίνουν οι παραπάνω "σύνθετες" λέξεις;
θέλεις να παίξεις το πάζλ; κάνε κλικ στην εικόνα
για να απαλλαγεί από το νέο βασιλιά που απειλούσε το θρόνο του ,όπως φανταζόταν έδωσε εντολή να....
Απαντώ στην ερώτηση :"Ποιος ήταν ο..." , "Τι ξέρω για τους Μάγους;" κοκ
Αναδιηγούμαι την ιστορία της Γέννησης με τη βοήθεια των λέξεων
σήμερα το νηπιαγωγείο μας φιλοξένησε τους μαθητές του Δημοτικού για να συζητήσουμε για τη χριστουγεννιάτικη γιορτή μας
ετοιμάσαμε λουλούδια για το δέντρο των ευχών
και ένα στολίδι
το απόγευμα ήρθαν οι μανούλες για να κάνουμε τα ημερολόγια
να και τα ημερολόγια..
Κυριακή στο χωριό του Αι Βασίλη είπαμε τα κάλαντα
μας περίμεναν πολλές εκπλήξεις !!!!
|