Προγραμματισμός του Μάρτη
Άλλες ονομασίες του Μάρτη
Η Χελιδόνα, το γνωστό έθιμο ζωντάνεψε, με καθυστέρηση μιας μέρας , στην αυλή μας
ετοιμάσαμε ένα χελιδόνι για τη γλάστρα του σπιτιού μας , που έφερνε μαζί του και το "μαρτάκι"
Χαρτοκοπτική χελιδόνια και πεταλούδες ,για το στολισμό της τάξης μας
Για το Μάρτη λέγεται μια ιστορία, που δικαιολογεί τις μεταπτώσεις της ψυχολογίας του: Αποφάσισε ο Μάρτης να παντρευτεί και κάλεσε όλες τις κοπέλες που ενδιαφέρονταν σε χορό στο σπίτι του. Μία κοπέλα ξεχώριζε στο χορό. Όμως φορούσε ένα πέπλο που την κάλυπτε ολόκληρη και δεν μπορούσε να διακρίνει τα χαρακτηριστικά της. Υποθέτοντας όμως ότι η ομορφιά της θα συμβάδιζε με τη χάρη της στο χορό, την παντρεύτηκε.Μετά το γάμο η κοπέλα έβγαλε το πέπλο της και τότε έκπληκτος διαπίστωσε ότι ήταν πάρα πολύ άσχημη. Και από τότε, πότε την κοιτάζει και κλαίει που την πάτησε έτσι και πότε γελάει που η γυναίκα του κατάφερε να τον "τυλίξει" με το χορό της.
Γι' αυτό υπάρχει και η παροιμία:
στο πρόγραμμα Excel τα παιδιά έχουν την ευθύνη ,κάθε μέρα να συμπληρώνουν τον καιρό , για να δούμε πόσες μέρες ο Μάρτης ο Πεντάγνωμος ήταν "χαρούμενος" , "νευριασμένος" .Τα παιδιά αναγνωρίζουν στην επιφάνεια εργασίας το φάκελο , τον ανοίγουν ,συμπληρώνουν στη στήλη του καιρού τη λέξη : ΣΥΝΝΕΦΙΑ ή ΒΡΟΧΗ ή ΗΛΙΟΣ ή ΑΕΡΑΣ ( για να είναι πιο εύκολο , αποφασίσαμε οι λέξεις να έχουν συγκεκριμένο χρώμα ).
με τα γράμματα από χαρτόνι συνθέτουμε τη λέξη
αφού παίξαμε με τα γράμματα τα βάψαμε και τα κολλήσαμε στο μαγαζάκι - ταβέρνα που τώρα πια θα λέγεται " ΆΝΟΙΞΗ"
μια φωλιά και τα αβγά από το μαγαζάκι μας βοήθησαν να κάνουμε προσθέσεις και αφαιρέσεις
απόσπασμα από το ποίημα του Οδυσσέα Ελύτη : Ο Ήλιος ο Ηλιάτορας
Η 6η Μαρτίου είναι Παγκόσμια Ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας εμείς διαβάσαμε :
και θυμηθήκαμε τον Ξέρξη τον Ξιφία (λεκτική βία)
συζητήσαμε για την ενδοσχολική βία, που ευτυχώς δεν υπάρχει στο δικό μας σχολείο,βλέποντας εικόνες στο διαδίκτυο.Τα παιδιά ανέφεραν και τον Βαγγέλη Γιακουμάκη, το αγόρι που εξαφανίστηκε από τη Σχολή που σπούδαζε...πιθανόν άλλο ένα θύμα του bullying.
τα παιδιά είδαν μια εικόνα και είπαν τι μπορεί να σκέφτεται το κάθε πρόσωπο, πώς νιώθει...(ενσυναίσθηση)
πώς θα μπορούσε να βγει από τη δύσκολη θέση το θύμα;Εμείς μπορούμε να βοηθήσουμε ή θα μείνουμε σιωπηλοί παρατηρητές;(προβληματισμός)
μετά από λίγο καιρό , το θύμα τα κατάφερε...
Εσύ αν δεχτείς ενδοσχολική βία, μην καθυστερείς να αντιδράσεις , είσαι πολύ πιο δυνατός από τη βία ,αρκεί να το πιστέψεις!!! Μη ξεχνάς πως γύρω σου υπάρχουν άνθρωποι που μπορούν να σε βοηθήσουν ,αρκεί να τους το ζητήσεις.
το δικό μας σύνθημα για την βία είναι :
οι ζωγραφιές των παιδιών μετά από τη συζήτηση με θέμα :"πως φαντάζομαι την ενδοσχολική βία"
Ημέρα: το χρονικό διάστημα, κατά το οποίο ένας τόπος φωτίζεται από τον ήλιο
Νύχτα : το χρονικό διάστημα κατά το οποίο ένας τόπος δε φωτίζεται από τον ήλιο
Διαβάζοντας πληροφορίες στο διαδίκτυο, πολλές φορές διαβάσαμε τη λέξη ακτίνα και διάμετρο όμως ...
τι είναι ακτίνα του κύκλου : είναι ένα ευθύγραμμο τμήμα που ξεκινά από το κέντρο του κύκλου και καταλήγει στην
περιφέρειά του
τι είναι διάμετρος του κύκλου :είναι το ευθύγραμμο τμήμα που ενώνει δύο σημεία ενός κύκλου και περιέχει και το κέντρο του, λέγεται διάμετρος
τι είναι ο διαβήτης
είναι ένα γεωμετρικό όργανο
σχεδιάζω κύκλους με τη βοήθεια του διαβήτη
μετρώ με τον χάρακα την ακτίνα του και τη διάμετρό του
μετρώ το μήκος ή το πλάτος σε εκατοστά και κάνω συγκρίσεις
o Ήλιος και ο Φαέθων (ελληνική μυθολογία)
φύλλο εργασίας
Βρίσκουμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη ήλιος
σήμερα επικοινωνήσαμε μέσω skype με το 5ο Ν/Γ Λαμίας
βρήκαμε στο χάρτη το νομό Φθιώτιδας και τη Λαμία
κάποιος αποφάσισε να ταξιδέψειμε ελικόπτερο ως τη Λαμία...
εντοπίσαμε το Ν/Γ και στο Google Earth
Ένα έργο του Miro έγινε αφορμή για δημιουργία
τα παιδιά στον υπολογιστή και με το πρόγραμμα ζωγραφική χρωμάτισαν το έργο
αποφασίσαμε να βάλουμε στο μαγαζάκι μας τη διατροφική πυραμίδα,για να θυμούνται οι πελάτες πως το γερό σώμα χτίζεται με τη σωστή διατροφή και να αγοράζουν τα προϊόντα που τους οφελούν και σπάνια και σε μικρές ποσότητες προϊόντα που βρίσκονται στην κορυφή της διατροφικής πυραμίδας
συμπληρώνω τις λέξεις με τη βοήθεια της αφίσας( άσκηση )
Η πυραμίδα της διατροφής είναι ένας τρόπος απεικόνισης των διατροφικών οδηγιών και στη βάση αναφέρονται τα τρόφιμα που θα πρέπει να καταναλώνονται περισσότερο μέσα στην ημέρα όπως δημητριακά, φρούτα, λαχανικά και ελαιόλαδο. Στην κορυφή της αναφέρονται τα τρόφιμα που θα πρέπει να καταναλώνονται σπανίως ή με μέτρο (κρέας, γλυκά) ενώ τα υπόλοιπα τρόφιμα, όπως όσπρια, πουλερικά και γαλακτοκομικά καταλαμβάνουν ενδιάμεσες θέσεις.
ταξινομώ τα τρόφιμα σε κατηγορίες
ερωτηματολόγιο ¨τι τρώω για πρωϊνό"
φτιάχνω και γω την διατροφική πυραμίδα με τα "υλικά του μαγαζιού"
"πίνακας δεκατιανού φαγητού" αυτή τη βδομάδα ,θα υπάρχει ένας πίνακας όπου το κάθε παιδί θα τσεκάρει τι έφερε στο σχολείο για δεκατιανό.Στο τέλος της εβδομάδας τα ...συμπεράσματα.Τον πίνακα τον κάναμε στον υπολογιστή.Τα παιδιά πληκτρολόγησαν σε αυτόν τα στοιχεία και μορφοποίησαν το κείμενο
κάνουμε σουπλά για το δεκατιανό μας
master chef: προτάσεις για υγιεινά γεύματα.Τα παιδιά ανά δύο ,αναλαμβάνουν να ετοιμάσουν ένα υγιεινό πρωϊνό , δεκατιανό , μεσημεριανό , απογευματινό ,δείπνο
διαβάζω την παροιμία
Συζήτηση - προβληματισμός :αν κάποιος τρώει τόσο πολύ ...θα γίνει πεταλούδα;
διαβάσαμε το βιβλίο "ο ωραίος Δαρείος " , μας θύμισε τον ....
συζήτηση :διατροφικές συνήθειες που οδηγούν στην παχυσαρκία ( αποδοχή των παχύσαρκων - ρατσισμός )
και το βιβλίο
Πώς τα κατάφερε η οικογένεια Φαταούλα και απαλλάχτηκε από το περιττό βάρος;
το επάγγελμα του διαιτολόγου (συμβολικό παιχνίδι).Tα παιδιά ήδη έχουν πολλές πληροφορίες γύρω από τη σωστή διατροφή και μπορούν να συμβουλέψουν τον "ασθενή",ώστε να θεραπευθεί.
ζυγίζομαι - γράφω το βάρος μου
όλες οι ζυγαριές δεν είναι ίδιες (εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο)
παραμύθια και βιβλία με πληροφορίες
τραγουδήσαμε( με τη γνωστή μουσική Λ.Κελαηδόνη)
για τη διατροφή μας καλό είναι να θυμόμαστε :
Προβληματισμός - Συζήτηση
Τι είναι διαφήμιση και πόσο επηρεάζει τις αγορές μας και τις διατροφικές μας συνήθειες
Πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις;
Κάνω και γω μια διαφήμιση για ένα προϊόν (δραστηριότητα)
(δύσκολη δραστηριότητα ,δεν άρεσε στα παιδιά)
ΔΕΝ αρκεί όμως η σωστή διατροφή για να είμαστε υγιείς ,μαθαίνουμε τι έλεγαν οι αρχαίοι έλληνες για την υγεία
Η διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου
και τώρα ...ώρα για το Πάσχα!!!
Φέτος η χειροτεχνία καλαθάκι, άρχισε πολύ νωρίς , λίγο μετά την αποκριά και μετά από τον προβληματισμό "τι να κάνουμε τα μπαλόνια που έμειναν από τη γιορτή της αποκριάς;"Κάναμε αερόστατα και φωλίτσες....
|