τι είναι ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ
Πριν από ένα χρόνο το Ν/Γ μας είχε κάνει αίτημα για την επίσκεψη στο νησί μιας βαλίτσας με ρόδες.Δυστυχώς η απάντηση δεν ήταν αυτή που περιμέναμε.Φέτος στις 5 /10 το Τμήμα Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε Κυκλάδων , μας έστειλε mail , για να μας ανακοινώσει πως το Ν/Γ μας είναι ένα από τα "τυχερά" που θα φιλοξενήσει μια από τις βαλίτσες με θέμα τη θάλασσα.Ενθουσιαστήκαμε και περιμέναμε...ώσπου επιτέλους η βαλίτσα ήρθε!
Την ανοίξαμε και είχε πολλά βιβλία (25), όμως ηαλήθεια είναι πως την προσοχή των παιδιών τράβηξαν βιβλία με πολλές και μεγάλες εικόνες.Τα μισά σχεδόν δεν ανταποκρινόταν στην ηλικία τους και ο χρόνος που είχαμε ως προθεσμία φιλοξενίας της βαλίτσας ήταν λίγος,ανσκεφτεί κανείς πως ταυτόχρονα τη χρησιμοποίησε και το Δημοτικό Σχολείο.
τα βιβλία που διάλεξαν τα παιδιά να διαβάσουμε ήταν
Περίληψη
"Αυγά, αυγά - όλο αυγά και τίποτε άλλο! Λες και δεν υπάρχουν άλλα πράγματα να κάνει κανείς στη ζωή του·" διαμαρτύρεται η Καρμέλα, η κατάλευκη κοτούλα. "Εγώ θέλω να δω τη θάλασσα!" Ο πατέρας της δεν είχε ξανακούσει τέτοια τρελαμάρα. "Τρέχα αμέσως στη φωλιά σου!" τη διατάζει. Αλλά η Καρμέλα έχει άλλα σχέδια στο μυαλό της...
Αν θες να διαβάσεις το παραμύθι κάνε κλικ στην κοτούλα
Περίληψη
H σειρά προσφέρει μια πρώτη αλλά ουσιαστική επαφή με τις έννοιες των χρωμάτων, των σχημάτων, όπως επίσης και με τους σύγχρονους προβληματισμούς για οικολογικά θέματα και κοινωνικές δραστηριότητες.
Παρουσίαση
Ο Λουκάς, το χταπόδι, είχε οκτώ πλοκάμια που δεν ήταν καθόλου υπάκουα.Το 'σκαγαν κρυφά και έκαναν πολλές αταξίες και ζημιές...
Μια σουρρεαλιστική, χιουμοριστική ιστορία για τη σχέση με το σώμα μας. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Παρουσίαση
Σε μια γυάλα στρογγυλή, ζούσε ένα ψάρι όμορφο πολύ! Είχε τα πάντα μες στη γυάλα μα ήταν μόνο, χωρίς ψάρια άλλα! «Θέλω κάποιον για να παίξω και να βγω στη λίμνη έξω. Πέφτω, βουλιάζω, τι θα κάνω; Νόμιζα πως ξέρω μπάνιο!»
Κάνω κλικ στο ψάρι, αν θέλω να διαβάσω το βιβλίο
η πιο αστεία εικόνα έγινε αφορμή να μιλήσουμε για συναισθήματα και για ... παντομίμα
το τέλος έγινε αφορμή να κάνουμε εικασίες και υποθέσεις
Παιδί και Γλώσσα
ΚΑΡΜΕΛΑ -ΚΟΚΟ ΡΙΚ -ΚΑΡΜΕΛΙΤΟ
( γράμμα Κ , βρίσκω κι άλλες λέξεις από Κ / άρθρο ο , η αρσενικά - θηλυκά / τα κύρια ονόματα αρχίζουν με κεφαλαίο / αναδιήγηση / ποίημα / περιγράφω μια εικόνα )
Παιδί και Συναισθήματα
Πώς ένιωθε ο ...
Παιδί και Τέχνη
Συζήτηση :Τι χρώμα έχει ο Καρμελίτο;Γιατί ;Τι χρώμα θα είχε ο Καρμελίτο αν ο μπαμπάς του ήταν μαύρος;
Πήραμε πινέλα και χρώματα...
Παιδί και Περιβάλλον
Τι είναι ο κορμοράνος; Ποιος ήταν οΧριστόφορος Κολόμπος;
Παιδί και ΤΠΕ
Ιστοεξερεύνηση:ΚΟΡΜΟΡΑΝΟΣ - ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ ΚΟΛΟΜΠΟΣ
γράψαμε ένα ποίημα ,σαν συνέχεια της ιστορίας
Ο ΚΑΡΜΕΛΙΤΟ ΚΑΙ ΤΑ ΑΣΤΕΡΙΑ
περιγράφω τις παρακάτω εικόνες ( κλικ για να παίξω πάζλ )
τα παιδιά φαντάστηκαν τον τρόπο που πραγματοποιήθηκε η επιθυμία του
Ιδέες τω παιδιών : Πώς κατάφερε ο Καρμελίτο να φτάσει τ΄αστέρια;
- Ένα αστέρι κατέβηκε στη γη , για να πραγματοποιήσει την επιθυμία του
- Μια νεράιδα τον πήρε αγκαλιά και τον πήγε ένα βράδυ στον ουρανό
- Ένα διαστημόπλοιο κατέβηκε στο κοτέτσι και τον πήρε μαζί
- Ο Αι Βασίλης πραγματοποίησε την ευχή του. Τον πήρε μαζί του με το έλκηθρο για να μοιράσουν τα δώρα και έτσι έφτασε και στα αστέρια
- Ένα σύννεφο τον τύλιξε και τον ανέβασε ένα βράδυ στον ουρανό
- Ένα πουλί τον πήρε στην πλάτη του και τον πήγε στα αστέρια
- Έκανε ένα αερόστατο και ταξίδεψε
- Έκανε μια μεγάλη σκάλα και έφτασε στα αστέρια
- Ανέβηκε στη μαγική φασολιά και τα έφτασε
- Ανέβηκε στο ουράνιο τόξο
- Φόρεσε μαγικά μποτάκια και πήδηξε ως τ΄ αστέρια
- Φόρεσε τη μαγική πιτζάμα και ταξίδεψε ως τ΄ αστέρια
- Έγινε αστέρι για μια νύχτα και ανέβηκε στον ουρανό
Ήθελε ο Καρμελίτο να μείνει για πάντα στα αστέρια;
Η απάντηση όλων των παιδιών ήταν : ΟΧΙ.
Ο Καρμελίτο ήθελε να γυρίσει στο σπίτι του, στη μαμά του ,τον μπαμπά του , τα αδέρφια , τους φίλους του?
κάποια το ζωγράφισαν....
ο Καρμελίτο ανεβαίνει στον ουρανό με το ουράνιο τόξο
Συμπληρώνουμε τη ζωγραφιά.Πολλές φορές με τη συναίνεση του παιδιού συνεχίζουμε να προσθέτουμε κι άλλα στοιχεία σε μια ζωγραφιά. Για να γίνει πιο εύκολη η διαδικασία ξεκινώ εγώ και συνεχίζουν τα παιδιά. Η ζωγραφιά πηγαίνει από χέρι σε χέρι. Μαθαίνουν να συνεργάζονται ,να σέβονται τη δουλειά του άλλου
ο Καρμελίτο βλέπει ένα ξωτικό που θα τον βοηθήσει
τα παιδιά γράφουν στο word τον τίτλο του βιβλίου που θα δανειστούν.Κάποια τα καταφέρνουν μόνα τους ,τα υπόλοιπα έχουν τη βοήθεια των μεγαλύτερων
τι σημαίνει δανείζομαι
Όταν δανείζομαι κάτι , πώς είναι σωστό να το χρησιμοποιήσω;
θα μου άρεσε να δανείσω ένα παιχνίδι και να μου το καταστρέψουν;
θα μου άρεσε να μη μου το επιστρέψουν ποτέ;
Θα ήταν δίκαιο να το στερηθώ;
ΈΤΣΙ για να δανειστούμε τα βιβλία ,που ανήκουν στο Νηπιαγωγείο , κάναμε μια συμφωνία.
Μια επίσημη συμφωνία , ένα "συμβόλαιο" που υπογράψαμε.
δε σταματήσαμε εκεί...
|