ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
? Το ενδιαφέρον των παιδιών αυτής της ηλικίας με αφορμή την αλλαγή των νεογιλών δοντιών τους.
? Το ενδιαφέρον των εκπαιδευτικών γύρω από τα ζητήματα αγωγής υγείας .
? Η εξυπηρέτηση στόχων του αναλυτικού προγράμματος.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Σκοπός του προγράμματος είναι η πρόληψη, η διατήρηση και η προαγωγή της στοματικής υγείας.
ΣΤΟΧΟΙ
? Να γνωρίσουν την ανατομία της στοματικής κοιλότητας.
? Να παρατηρήσουν τη μορφολογία των δοντιών και να τη συσχετίσουν τον τρόπο με τη λειτουργία της μάσησης και της πέψης (σωστό μάσημα, καλύτερη πέψη).
? Να αντιληφθούν οι μαθητές τη σημασία της καλής στοματικής υγιεινής.
? Να κατανοήσουν τους τρόπους πρόληψης (σωστό βούρτσισμα, συχνός οδοντικός έλεγχος, υγιεινή διατροφή) και πως την επηρεάζουν.
? Να εξοικειωθούν με τις πρακτικές του επαγγέλματος του οδοντιάτρου.
? Να αποκτήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες που συμβάλλουν στη διατήρηση της στοματικής υγείας.
? Να ενημερωθούν οι γονείς και να συμβάλλουν στην απόκτηση υγιεινών συνηθειών και κανόνων στοματικής υγιεινής.
Ιστοεξερεύνηση με την ομάδα ΜΠΛΕ ΔΡΑΚΟΙ
Αποστολή
Βρίσκω εικόνες ζώων που φαίνονται τα δόντια τους.
Διαδικασία
Βήμα 1:Ανοίγω τον υπολογιστή
Βήμα 2: Κάνω διπλό κλικ στο εικονίδιο
Βήμα 3:Πληκτρολογώ «δόντια σκύλου»
Και κάνω κλικ στο Εικόνες
Βήμα 4: Κάνω δεξί κλικ στην εικόνα που ανταποκρίνεται σε αυτό που ψάχνω
Βήμα 5: Ανοίγει το παράθυρο κάνω κλικ στο Αποθήκευση εικόνας ως...
Βήμα 6:Ανοίγει το παράθυρο κάνω κλικ στο Αποθήκευση
Πληκτρολογώ
δόντια λιονταριού ? δόντια καρχαρία ? δόντια λύκου ? δόντια νυχτερίδας ? δόντια ελέφαντα ? δόντια...ό,τι άλλο σκεφτείτε.
Βήμα 7: Κλείνω το παράθυρο.
Βλέπω την επιφάνεια εργασίας. Θα δημιουργήσω φάκελο,για να βάλω μέσα τις εικόνες.Ακολουθώ τις οδηγίες:
Κάνω δεξί κλικ πάνω της ανοίγει το παράθυρο
κλικ Δημιουργία ανοίγει άλλο παράθυρο
κλικ Φάκελος
Εντοπίζω το φάκελο και βάζω μέσα τις εικόνες
Μετονομασία φακέλου δόντια ζώων
Βήμα 8: Μεταφέρω τις εικόνες στο Powepoint (πρόγραμμα προβολής)
Ιστοεξερεύνηση με την ομάδα ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ
Αποστολή
Δόντια μωρού - δόντια ενήλικα - δόντια υπερήλικα
Διαδικασία
Πληκτρολογώ νεογιλά δόντια - μόνιμα δόντια
με τα παιδιά , αφού αποθηκεύσαμε τις εικόνες ετοιμάσαμε την παρουσίαση (powerpoint)
για να την ανεβάσουμε στη σελίδα την αποθηκεύσαμε ως pdf
κλικ στην εικόνα για να τη δεις
παρατήρηση : άλλο είναι το σχήμα των δοντιών των σαρκοφάγων ζώων και άλλο των φυτοφάγων
μάθαμε πως...
εκτός από τη νεραϊδονονά , υπάρχει και ο ποντικούλης που παίρνει τα δόντια
τα μικρόβια της τουαλέτας απειλούν την οδοντόκρεμα
τα δόντια μας είναι μοναδικά
ανατομία του δοντιού
πολλές και διαφορετικές οδοντόβουρτσες ,όποια κι αν έχω φροντίζω να την κρατώ καθαρή και την αλλάζω κάθε τρεις μήνες
ερώτηση παιδιού : "δηλαδή κυρία κάθε εποχή;"
ερώτηση :"πόσες οδοντόβουρτσες χρησιμοποιούμε το χρόνο;"
απάντηση :" τέσσερις , όσες και οι εποχές!"
μεσοδόντια βουρτσάκια - οδοντικό νήμα - στοματικό διάλυμα
όλοι δεν έχουμε τον ίδιο αριθμό δοντιών
μετρώ τα δόντια στις δύο εικόνες
συζήτηση για τα δόντια
Ο Τοποτίπ έχει ένα φίλο τον Ντάνυ, που έφαγε ένα πακέτο μπισκότα και τώρα έχει πονόδοντο. Ο Τοποτίπ πιστεύει πως φταίνε τα μπισκότα, η μαμά λέει πως μπορούμε να τρώμε ένα μπισκότο , όμως μετά δεν ξεχνάμε να βουρτίσουμε τα δοντάκια!
Το ίδιο ισχύει και για όλα τα γλυκά. Δεν είναι κακό να τα τρώμε , αλλά σε μικρή ποσότητα και όχι τακτικά, αυτό σημαίνει αποφεύγω
φύλλο εργασίας
αφού διαβάσαμε το παραμύθι, τα παιδιά καλούνται να περιγράψουν τις εικόνες και να το αναδιηγηθούν
( ποιος είναι ο συγγραφέας, ποιοι είναι οι ήρωες ... )
αν κάνεις κλικ πάνω σε μια από τις 4 εικόνες θα παίξεις παζλ
ακολούθησε συζήτηση :
τι ξέρω για την τερηδόνα;
έχω επισκεφτεί οδοντίατρο;
τι είναι τα σιδεράκια;
τι είναι η μασέλα - τεχνητή οδοντοστοιχία ;
το παρακάτω φύλλο εργασίας , έγινε στον υπολογιστή
από τα νήπια , όχι από τα προνήπια
Στο word υπάρχει το παρακάτω έγγραφο, με δύο ασκήσεις
1η
το παιδί πρέπει να γράψει μέσα στο πλαίσιο τη λέξη και μπορεί αν θέλει να τη μορφοποιήσει, δηλαδή να αλλάξει το χρώμα των γραμμάτων και το μέγεθος της γραμματοσειράς
2η
θα σκεφτεί τρεις λέξεις θα τις πληκτρολογήσει στη μηχανή αναζήτησης θα δει τις εικόνες και θα κάνει αποθήκευση εικόνας στην επιφάνεια εργασίας, μετά εισαγωγή εικόνας στο έγγραφο
θα χρειαστεί τη βοήθεια , αν η εικόνα είναι μεγάλη
αφού τελειώσει , μπορούμε να αποθηκεύσουμε το έγγραφο και να το εκτυπώσουμε
Σύντομα η Ομάδα Αιγαίου , θα επισκεφτεί και πάλι το νησί μας και θα ολοκληρώσει σε συνεργασία με την AIM ένα σπουδαίο έργο , τη δημιουργία του Πολυχώρου Πολιτισμού και Αθλητισμού , η σχετική διαφήμιση
αγαπημένη σειρά
Έχεις ακούσει κάποια από τις παρακάτω παροιμίες - φράσεις;
Ξέρεις τι πότε τις λέμε;
Είσαι ένας επιστήμονας , που δημιούργησε μια σούπερ οδοντόκρεμα, πώς θα την ονόμαζες;
Φαντάσου πως πρέπει να την παρουσιάσεις στους φίλους σου, τι θα έλεγες ;
Οι παρακάτω εικόνες ίσως σε βοηθήσουν....διάλεξε ό,τι χρειάζεσαι , πρόσθεσε ό,τι θέλεις....
φτάχνω με πλαστελίνη και φασόλια ...
αν θέλω να φτιάξω μόνο τη μια γνάθο ενός παιδιού πόσα φασόλια θα χρειαστώ;
αν κάνω και τις δύο;
αν κάνω τις γνάθους ενός ενήλικα;
έγιναν γνάθοι με χαλασμένα δόντια...
γνάθοι που είχαν περισσότερα δόντια και τα έβγαλε ο οδοντίατρος ...
γνάθοι που είχαν λιγότερα , γιατί το παιδί δεν έχει ακόμα όλα τα δόντια ...
(μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για προσθαφαιρέσης και ασκήσεις λεπτής κινητικότητας)
Ελέγχω πόσο τακτικά βουρτίζω τα δόντια μου
(πίνακας που παίρνουν τα παιδιά στο σπίτι)
|