κλικ στην εικόνα / υλικό περασμένης χρονιάς
κλικ στην εικόνα / υλικό άλλης χρονιάς
φύλλο εργασίας
βιβλίο origami
τα παιδιά , έχοντας τις καρτέλες αναφοράς αναζητούν στο διαδίκτυο εικόνες από τα ζώα που πέφτουν σε χειμερία νάρκη
κλικ στην εικόνα /υλικό άλλης χρονιάς
παίξαμε ένα παιχνίδι
"ποιος θα αναγνωρίσει περισσότερες εικόνες πολικών ζώων"
χρησιμοποιήσαμε 9 κάρτες και 6 εικόνες από το διαδίκτυο
τα αποτελέσματα:
"κυρία ποιος κέρδισε;"
"αυτός που έχει τις περισσότερες βουλίτσες"
τα παιδιά μέτρησαν και έγραψαν πόσες βουλίτσες είχε κάθε στήλη
"κυρία νίκησε η Αναστασία Λουδάρου"
τα παιδιά είπαν πως στο σπίτι τους είδαν βίντεο με πολικά ζώα, πρότειναν να δούμε και στο σχολείο.
Έγραψαν στη μηχανή αναζήτησης "πολικά ζώα" "enter" και "βίντεο" επέλεξαν λοιπόν ,να δουν το παρακάτω:
ολοκληρώνουμε το χιονάνθρωπο και τον πιγκουίνο (χειροτεχνίες)
αυτή την περίοδο , μιλάμε στο σχολείο για τον εθελοντισμό , την αλληλεγγύη ,τον ενεργό πολίτη.Συμμετέχουμε επίσημα στο πρόγραμμα Νοιάζομαι και Δρω. Έχει ως πρωταρχικό στόχο τη δημιουργία της εθελοντικής κουλτούρας στα παιδιά του νηπιαγωγείου που πετυχαίνεται και με τον παραδειγματισμό.Σε κάθε ευκαιρία λοιπόν αναφέρουμε δομές , οργανώσεις που έχουν ενεργό ρόλο για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας του πλανήτη,μια από αυτές είναι και η Greenpeace.
Η Αναστασία Λ ζωγράφισε τον γίγαντα , όταν σήκωσε το μικρό παιδί και το ανέβασε στο δέντρο.
Θυμηθήκαμε τους ήρωες δύο παραμυθιών του Όσκαρ Ουάιλντ και μιλήσαμε ,άλλη μια φορά για τον εγωισμό (συνώνυμες - αντώνυμες λέξεις) και για τη χαρά της προσφοράς.
Εμείς είμαστε εγωιστές;Φυσικά!Όλοι αγαπάμε τον εαυτό μας και τον φροντίζουμε, αυτό είναι φυσιολογικό , αλλά έχει κάποια όρια αυτή η αγάπη. Δε ζούμε μόνοι μας, υπάρχουν δίπλα μας κι άλλοι άνθρωποι που ίσως να μας έχουν ανάγκη , ίσως μας χρειάζονται. Πόσες φορές εμείς οι ίδιοι προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι και τους χρειαστήκαμε;Φροντίζουμε λοιπόν τον εαυτό μας ,αλλά ενδιαφερόμαστε και για τον διπλανό μας.Όταν υπάρχει αγάπη στην καρδιά μας θέλουμε να βοηθάμε όσους έχουν ανάγκη.Δεν είναι ανάγκη να μας το πει κάποιος , το νιώθουμε.Όταν νιώσουμε πως έχουμε μέσα μας πολλή αγάπη και θέλουμε να βοηθήσουμε όχι μόνο την οικογένειά μας ,αλλά περισσότερους ανθρώπους που χρειάζονται βοήθεια ή ζώα ή δούμε πως κάτι γύρω μας δεν είναι ωραίο κι αν άλλαζε θα μας έκανε πιο χαρούμενους , τότε είμαστε έτοιμοι να δράσουμε ως εθελοντές.
Αλήθεια , εμείς μπορούμε να γίνουμε εθελοντές;(κάπως έτσι ξεκίνησε το πρόγραμμα Νοιάζομαι και Δρω)
Η κακοκαιρία, δεν μας επιτρέπει να βγούμε στην αυλή την ώρα του διαλείμματος.Ευκαιρία για επιτραπέζια !!!
Η βροχή κι η χαλαζόπτωση έγιναν αφορμή να μιλήσουμε και πάλι για τον κύκλο του νερού .Θυμηθήκαμε όσα είχαμε ξανακάνει και ασχοληθήκαμε λίγο περισσότερο με το χαλάζι.Είδαμε στο διαδίκτυο πόσο καταστροφικό μπορεί να γίνει.
ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ ΥΛΗΣ / ΝΕΡΟΥ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Ένα παιδί είναι ο Νερομάγος και περιγράφει στα υπόλοιπα παιδιά τι κάνει.Τα παιδιά πρέπει να απαντήσουν ποια μορφή έχει ο Νερομάγος(στερεό - υγρό- αέριο ) π.χ Κυλώ από την κορυφή ενός λόφου και ποτίζω τα δέντρα(ποταμάκι -υγρό).Είμαι μέσα σε ένα ποτήρι και κάνω κρύο τον καφέ (παγάκι -στερεό). ...
τα παιδιά κατάλαβαν την εξάτμιση του νερού κι αυτό φάνηκε ...όταν είδαν τον βραστήρα που χρησιμοποίησα στην τάξη την ώρα του διαλείμματος και τον ατμό που έβγαινε είπαν "κυρία ο βραστήρας μπορεί να κάνει το νερό ατμό"
Η κακοκαιρία ήταν αιτία διακοπής ρεύματος.Μιλήσαμε για τις ηλεκτρικές συσκευές, τη ΔΕΗ , τους κινδύνους που αντιμετωπίζουμε από τη διακοπή του ρεύματος , το επάγγελμα του ηλεκτρολόγου , τις επαναφορτιζόμενες συσκευές
Τι ξέρω για το ηλεκτρικό ρεύμα;
Τι θέλω να μάθω;
Πότε ανάβει η λάμπα;
Όταν πατάμε τον διακόπτη τι γίνεται;
Ήξερες πως το νησί μας δεν είχε ηλεκτρικό ρεύμα μέχρι το 1985;
Πώς ήταν η ζωή στο νησί πριν το 1985;
τα παιδιά εντυπωσιάστηκαν και είδαμε την "εξέλιξη" κι άλλων συσκευών
μερικές από αυτές υπάρχουν στο λαογραφικό μουσείο του νησιού, θα το επισκεφτούμε.
Ας γυρίσουμε στο σήμερα...
Ξέρω άλλες ;Ποιές;
Η χρήση ηλεκτρικής ενέργειας κρύβει αρκετούς κινδύνους για τους οποίους θα πρέπει να είναι κανείς ενημερωμένος αφού η τεχνολογία της εποχής μας στηρίζεται στον ηλεκτρισμό. Οι κίνδυνοι απο τη λανθασμένη χρήση του ηλεκτρισμού είναι πολλοί και μεταξύ τους ξεχωρίζει ο άμεσος κίνδυνος κατά της ζωής.
Στην Ελλάδα τα περιστατικά ηλεκτροπληξίας είναι πάρα πολλά και συμβαίνουν καθημερινά μεταξύ των οποίων και κάποια θανατηφόρα. Ο λόγος για τον οποίο δεν γίνονται ευρέως γνωστά απο τα ΜΜΕ είναι οτι οι ηλεκτροπληξίες δεν «πουλάνε» όπως π.χ. τα τροχαία ατυχήματα και οι δολοφονίες. Δεν παύει όμως ο ηλεκτρισμός να σκοτώνει αρκετούς κάθε χρόνο μόνο στη χώρα μας.
ο μπαμπάς της Α.Ψ είναι ηλεκτρολόγος και του ζητήσαμε να μας κάνει ένα κύκλωμα, μας έκανε πολλά περισσότερα από όσα ζητήσαμε!
Τι βλέπω στις παρακάτω εικόνες;Καταλαβαίνω πως...
στατικός ηλεκτρισμός
"Αχ αυτός ο δυνατός αέρας γέμισε την αυλή με σκουπίδια, μετακίνησε ένα μεγάλο τραπέζι , το σπιτάκι και στον δρόμο μετακίνησε τον κάδο σκουπιδιών."
Ο αέρας μετακινείται συνέχεια , είναι άτακτος και άστατος.Μπορεί να είναι ξηρός ή υγρός, κρύος ή ζεστός.Μερικές φορές είναι απαλός και ήπιος .Άλλες φορές "θυμώνει" στριφογυρίζει και σχηματίζει ανεμοστρόβιλους.Ο ανεμοστρόβιλος μπορεί να σπάσει ότι βρεθεί μπροστά του ...δέντρα, αυτοκίνητα ακόμη και ανθρώπους.Ο αέρας είναι χρήσιμος , αλλά και πολύ επικίνδυνος.Βλέπουμε εικόνες που έχουμε κατεβάσει από το διαδίκτυο. Κάνουμε πειράματα.
τα ελαφρά αντικείμενα μετακινούνται πιο εύκολα από τον αέρα
όσο πιο βαριά είναι τόσο πιο δύσκολα μετακινούνται
Η Α.Λ μας είπε πως για προστατευτούν τα φυτά της , έχει ένα θερμοκήπιο. Δεσμεύτηκε να μας το φέρει,γιατί μόνο η περιγραφή δεν ήταν αρκετή να καταλάβουν τα παιδιά τι σημαίνει θερμοκήπιο. Παρακάτω εξηγεί πώς φύτεψε τη φακή.
η παράσταση "Κυκλαδένια " , έγινε αφορμή να μιλήσουμε για τα αγάλματα ,το επάγγελμα του αρχαιολόγου και του συντηρητή αρχαιοτήτων
Τι είδε στο βυθό η Κυκλαδένια;
τον Τριγωνοψαρούλη να φορά τη γραβάτα πανοπλία
τον Νέμο και την Άριελ
τα παιδιά να κάνουν βουτιές
πολλά ψάρια
ένα καράβι που βούλιαξε
μια φάλαινα μωρό με τη μαμά του
πολλά σκουπίδια και σακούλες
Πού πήγαν στο τέλος την Κυκλαδένια;
Τι είναι μουσείο;
Έχεις επισκεφτεί μουσείο;
Ο Κόλιν Ρένφιου είναι ο αρχαιολόγος που με την ομάδα του κάνει ανασκαφές στην Κέρο
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ
ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ
Ο τίτλος είναι παραπλανητικός. Δεν πρόκειται για την ιστορία ενός αγοριού πριν τον ύπνο, στο ασφαλές και ειρηνικό περιβάλλον του σπιτιού. Είναι μια ιστορία για το Ολοκαύτωμα, γραμμένη με τον πιο ευφάνταστο και πρωτότυπο τρόπο που θα μπορούσε να συλλάβει ένας συγγραφέας που απευθύνεται (και) σε παιδιά.
Ελένη Σβορώνου, diavasame,gr, 02/04/2008
|