Χώρισε τις λέξεις σε δύο παρεούλες: μία με μπλε βούλα και μία με πορτοκαλί βούλα.
Πόσες κάρτες έχει η κάθε παρεούλα;
Σου θυμίζουν κάτι οι λέξεις στις κάρτες;
Κάνε τις κάρτες ζευγαράκια , με τις ίδιες λέξεις.
Με αφορμή την αφίσα συζητάμε για τα κατοικίδια ζώα , τα ζώα που έχουμε στο νησί μας .
Τι ξέρουν και τι σκέφτονται τα παιδιά για τα ζώα .
Στόχος είναι η ευαισθητοποίηση των παιδιών και η στάση ζωής που έχει ένας άνθρωπος απέναντι στα ζώα.Επιθυμία μας , να δημιουργηθεί ένας κόσμος όπου τα ζώα θα αναγνωρίζονται πάντα ως αισθανόμενα όντα και θα μεριμνούμε πάντα για τη καλή διαβίωση τους.
Τι λέτε να θέλουν τα ζώα από εμάς; Τα παιδιά είπαν :
Ο Έλμερ ήρθε στο νηπιαγωγείο, γιατί έχει μια αποστολή...
Θέλετε να γνωριστούμε ;
Αφού γνωριστήκαμε και γίναμε φίλοι αποφασίσαμε να βοηθήσουμε τον Έλμερ στην αποστολή του
1ο Εργαστήριο
2η δραστηριότητα
"Αποστολή"
Ποια είναι; Να συγκεντρώσει πληροφορίες για τα δόντια και να τις μεταφέρει στον πλανήτη του. Τι πληροφορίες θα μπορούσαμε να δώσουμε στον νέο μας φίλο για τα δόντια;
Τα παιδιά είπαν :
"όλοι οι άνθρωποι έχουν δόντια , για να τρώνε"
"τα παιδιά έχουμε νικρά δόντια και οι μεγάλοι μεγάλα "
"πλένουμε τα δόντια, για να μη χαλάσουν"
"δεν τρώμε πολλά γλυκά"
"να του δώσουμε το παραμύθι, Δόνα Τερηδόνα"
"και τον Σοκολάκη"...
Πώς θα τα καταφέρουμε ; Πώς θα οργανωθούμε;
1ο Εργαστήριο
3η δραστηριότητα
"Οργάνωση για καλύτερα αποτελέσματα"
Θα βοηθήσουμε τον Έλμερ δουλεύοντας όλοι, άλλοτε σαν μια μεγάλη ομάδα και άλλοτε χωρισμένοι σε μικρότερες ομάδες
κλικ στην εικόνα για να τη δεις μεγαλύτερη
Τί είναι ο Σεισμός ; ( Καταιγισμός ιδεών προκειμένου να διερευνηθούν οι αρχικές απόψεις των παιδιών ).
Τί συμβαίνει κατά τη διάρκεια ενός σεισμού ;
Πώς οι επιστήμονες μετρούν τη δύναμη ενός σεισμού;
Πώς μπορώ να προστατευτώ κατά τη διάρκεια ενός σεισμόυ; Τί κάνω μετά το σεισμό;
Τί είναι η τσάντα έκτακτης ανάγκης;
Ποιά είναι τα κριτήρια για να φτιάξω μία δική μου τσάντα έκτακτης ανάγκης;
Πώς αισθάνομαι όταν συμβαίνει ένας σεισμός; ( Ας μιλήσουμε για τα συναισθήματα άγχους, φόβου και αγωνίας καθώς και τρόπους για να μειώσουμε την έντασή τους ).
Μυστικά διάσωσης : Σωστές και Λάθος αντιδράσεις κατά τη διάρκεια ενός σεισμού.
Κατασκευές.
Είναι βασικό τα παιδιά αρχικά να κατανοήσουν και στην συνέχεια να κατακτήσουν την ικανότητα να ανασύρουν από τη μνήμη τους, τη κρίσιμη στιγμή, τρία βασικά βήματα:
Γι αυτό είναι απαραίτητες οι ασκήσεις ετοιμότητας σε όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
Ο Εγκέλαδος και το ρόπαλο: Τα παιδιά χορεύουν σε κύκλο και ο Εγκέλαδος-παιδί στη μέση. Η μουσική (γρήγορη και παιχνιδιάρικη) σταματά και ο Εγκέλαδος ξυπνά. Κρατώντας ένα μαντήλι για ρόπαλο, ο Εγκέλαδος κυνηγά τα παιδιά για να τα χτυπήσει. Όταν όμως τα παιδιά σταματήσουν και βάλουν τα χέρια τους στο κεφάλι, ο Εγκέλαδος δεν μπορεί να τα χτυπήσει. Το παιχνίδι επαναλαμβάνεται έως ότου τα παιδιά καταλάβουν ότι δεν θα πάθουν τίποτα αν προστατεύσουν το κεφάλι τους.
Έλα όμως που αυτός ο σεισμός είναι ύπουλος και δε φτάνει μόνο αυτό...Πρέπει όλοι να μπούμε κάτω από τα τραπέζια. Συνεχίζουμε λοιπόν με το δεύτερο παιχνίδι μας (άσκηση προετοιμασίας 2
Μην ξυπνήσεις τον Εγκέλαδο:
Σε στρωμένο σεντόνι ο Εγκέλαδος-παιδί κοιμάται. Ένα 2ο παιδί πρέπει να κουβαλήσει το ντέφι πάνω σε ένα τούβλο (από τα μεγάλα πλαστικά τούβλα ) χωρίς να του πέσει ή να ακουστεί κι ο παραμικρός θόρυβος όταν το ακουμπήσει. Γιατί τότε...ωχ! ο Εγκέλαδος ξυπνά και το κυνηγάει. Όταν προλάβει να μπει κάτω από το τραπέζι όμως ο Εγκέλαδος δεν μπορεί να τον πειράξει !!! Παίζουμε έως ότου όλα τα παιδιά να δοκιμάσουν και τους 2 ρόλους.(σημ: αν και πάντα ακούγεται το ντέφι, σε περίπτωση που κάποιο παιδί είναι ιδιαίτερα ικανό και καταφέρει να μην ακουστεί τίποτα, βάλτε κάποιο άλλο μουσικό όργανο...)
Πόση ώρα όμως πρέπει να μείνουμε εκεί; Το 3ο παιχνίδι μας συνδυάζει τα προηγούμενα βήματα ενώ αφορά και τη συμπεριφορά μας κατά τη διάρκεια του σεισμού και λέγεται «Ο Εγκέλαδος ξύπνησε!» (άσκηση προετοιμασίας 3)
Ο Εγκέλαδος ξύπνησε:
Το παιδί-Εγκέλαδος στέκεται πάνω σε καρέκλα με μια λεκάνη γεμάτη μπάλες από εφημερίδες που τις πετάει όπου βρει. Τα παιδιά, -όταν αρχίζουν να πετάγονται μπάλες- με τα χέρια στο κεφάλι (1) μπαίνουν κάτω από το τραπέζι (2). Όποιος βγει όσο ο Εγκέλαδος πετάει «πράγματα», χάνει. Νικητές όσοι περιμένουν να «μείνει» ο Εγκέλαδος από μπαλάκια....(3), δηλ. όσοι περιμένουν να τελειώσει η σεισμική δόνηση.
ΝΑΙ, ακόμη και ο σεισμός μπορεί να είναι αφορμή για διασκέδαση και παιχνίδι στο νηπιαγωγείο!!!!!
βροχή και πλημμύρες
με αφορμή τις μεγάλες καταστροφές που έγιναν σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας από τις καταρρακτώδεις βροχές ...
(ρυθμικό τραγουδάκι)
Η βροχή δες πως πέφτει από ψηλά
Η βροχή δες πως πέφτει χαμηλά
Και κυλά και μαζεύεται στην γη
Και κυλά,ποταμάκι να γενεί.
Ποιά από τις εικόνες σου αρέσει περισσότερο; Γιατί;
Δε μένουμε εδώ! Φτιάχνουμε τις δικές μας βροχές. Πινεζοβροχή και πινοζοψιχάλες ο Τριβιζάς και ο Παπασταύρου; Για να δούμε, για να δούμε:
καρεκλοβροχή: βρέχει καρέκλες
παιχνιδοβροχή:βρέχει παιχνίδια
παγωτοβροχή:βρέχει παγωτά
καραμελοβροχή : βρέχει καραμέλες
καρπουζοβροχή: βρέχει καρπούζια
μολυβοβροχή: βρέχει μολύβια (αυτό μου άρεσε πολύ)
αστροβροχή: βρέχει αστέρια (είναι γεγονός!)
κοτσιδοβροχή: βρέχει κοτσίδες κοριτσιών
λουλουδοβροχή: βρέχει λουλούδια
κλικ για να διαβάσεις το παραμύθι
Τι σου άρεσε στην ιστορία ;
Τι δεν σου άρεσε;
Θα ήθελες να είναι μπαμπάς σου ο Πόλεμος;
Πού θα προτιμούσες να ζεις. Σε μια ειρηνική χώρα ή σε μια χώρα που γίνεται πόλεμος;Γιατί;
Δραματοποίηση της ιστορίας
Παίζουμε με τα γράμματα
ποια από τις παρακάτω λέξεις είναι η λέξη "πόλεμος";
πώς το κατάλαβες;
"αρχίζει από π"
μα κι άλλες λέξεις αρχίζουν από π
ναι αλλά ...ο πόλεμος είναι πιο μεγάλη λέξη και έχει και "ε"
Αναγνωρίζετε τα γράμματα της λέξης;
π...όπως πόδι
ο...όπως οδοντογιατρός
λ...όπως λιοντάρι
ε...ελάφι
μ...όπως μαϊμού
ο...όπως οβίδα
σ...όπως σεισμός
Μπορείτε να βρείτε αυτά τα γράμματα στο κουτί των γραμμάτων;
Μπορείτε να τα βάλετε στη σωστή σειρά;
Τα παιδιά έκαναν μια πόλη κι ο Πόλεμος θάλει να την καταστρέψει.Έρχεται...και φέρνει μαζί του το φόβο την πείνα την καταστροφή , τον θάνατο. Όταν φεύγει αφήνει πίσω του συντρίμμια και το περιστέρι της Ειρήνης τα βλέπεικαι είναι πολύ λυπημένο.
Δραστηριότητα στην τάξη
1. Εκτυπώνουμε φωτογραφίες ...πολέμου
2. Τις σκορπίζουμε στο πάτωμα από την ανάποδη
3. Φοράμε το στεφάνι της Ειρήνης με το περιστέρι
4. "Πετάμε" κι όταν σταματήσει η μουσική, σηκώνουμε τη φωτογραφία
5. Ξαναρχίζει η μουσική και όταν σταματήσει
6.Καθόμαστε σε κύκλο και παρατηρούμε τη φωτογραφία μας
7. Το κάθε "περιστέρι" μπαίνει στη μέση του κύκλου και περιγράφει τι είδε
8. Όλα μαζί τα περιστέρια προβληματίζονται
"Γιατί να γίνονται οι πόλεμοι;"
"Πώς θα μπορούσε να εξαφανιστεί ο πόλεμος;"
9. Ετοιμάζουν το μήνυμά τους.
10. Πώς θα το διαδώσουν;
Tα παιδιά- περιστέρια είπαν :
να κάνουμε κάρτες και να τις στείλουμε σε πολλούς ανθρώπους
να κάνουμε μια αφίσα και θα τη μοιράσουν σε όλα τα νησιά
να μιλήσουμε για τον κακό πόλεμο και την καλή ειρήνη
να τηλεφωνήσουμε σε όλο τον κόσμο
να στείλουμε email
Βλέπουμε τον πίνακα
Pablo Picasso, Το παιδί με το περιστέρι (1901)
1ο στάδιο
δες, πες , περιέγραψε
τι είναι αυτό που βλέπεις
τι σου κινεί το ενδιαφέρον
τι αισθήματα σου προκαλούνται
2ο στάδιο
ψάξε, βρες , ανάλυσε
τι θα ήθελες να συζητήσεις;
μπορείς να διακρίνεις κάποια ιστορία;
τι τίτλο θα έδινες;
3ο στάδιο
εμβάθυνσης, δημιουργικής παρατήρησης
Τι να σκέφτεται το παιδί;
Τι να σκέφτεται το περιστέρι;
Μιλάνε; Είναι σιωπηλοί;
Αν μιλάνε τι λένε;
Είναι σιωπηλοί , γιατί;
τι συνέβει πριν...μετά;
Μπες στην εικόνα "τι ακούς;"
4ο στάδιο
ενεργοποίησης
ταμπό βιβάν(παγωμένη εικόνα)
5ο στάδιο
αναστοχασμός
σκέψεις /συναισθήματα /ιδέες
Τον Ιούνιο του 1937 ο Πάμπλο Πικάσο ζωγράφισε τη Γκερνίκα. Ήταν μια τοιχογραφία (3,54Χ7,82) αφιερωμένη στη μνήμη των 1650 ανθρώπων που αφανίστηκαν στη διάρκεια του Ισπανικού Εμφυλίου Πολέμου, στον βομβαρδισμό της κωμόπολης Γκερνίκα της Χώρας των Βάσκων, από τους Γερμανούς πιλότους της αεροπορίας των εθνικιστών. Για τους Ναζί, η βομβιστική επίθεση στην Ισπανία (32 τόνοι εκρηκτικών ισοπέδωσαν το 70% της πόλης) ήταν μια ευκαιρία για να δοκιμάσουν τον τελευταίο στρατιωτικό εξοπλισμό τους, να τρομοκρατήσουν τους αμάχους και να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο τους δεσμούς της Ισπανίας με το φασιστικό Άξονα.
"Γκερνίκα"
Τα παιδιά έκαναν μια πόλη κι ο Πόλεμος θάλει να την καταστρέψει.Έρχεται...και φέρνει μαζί του το φόβο , την πείνα την καταστροφή , τον θάνατο. Όταν φεύγει αφήνει πίσω του συντρίμμια και το περιστέρι της Ειρήνης τα βλέπει και είναι πολύ λυπημένο.
Η φιγούρα του Πολέμου μονοπώλησε το ενδιαφέρον των παιδιών , πάει σε άλλες πόλεις και χωριά
θέλει να σκοτώσει και το περιστέρι της Ειρήνης
Ποιο μήνυμα φέρνουν τα παιδιά;
Τι ξέρεις , τι θέλεις να μάθεις για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου
(εννοιολογικός χάρτης)
τα παιδιά παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους
Μυρτώ:
Το περιστέρι της Ειρήνης διώχνει τον Πόλεμο
Μιχάλης :
ο δεινόσαυρος λέει ΟΧΙ στον Πόλεμο
Άννα :
Οι άνθρωποι φοβήθηκαν και κρύφτηκαν στα σπίτια τους
•Τελευταία Ενημέρωση στις ••Κυριακή•, 31 •Οκτώβριος• 2021 18:12••